Donderdagavond in De Studio

De eeuwige jeugd?

Hoe verandert ons lichaam met de jaren en kunnen we veroudering tegengaan? Ontdek het op 28 november in De Studio van NEMO. Verken met experts Jolanda Lindenberg, Eline Slagboom en Det Rijven de biologische en sociaal-maatschappelijke aspecten van veroudering en waarom mensen zoeken naar de eeuwige jeugd.

Tijdens ons leven verandert ons lichaam. Het groeit en wordt sterker, het slijt en wordt soms ziek. Naarmate we ouder worden, ondergaan we steeds meer veranderingen. Niet iedereen is daar even blij mee. Wat gebeurt er precies? Kunnen we veroudering tegengaan, en moeten we dat wel willen?

Veroudering blijft een taboe in onze samenleving. Hoe bekijken en waarderen we ouder wordende lichamen? En waarom zoeken mensen eigenlijk naar de eeuwige jeugd?

In dit kenniscafé praten we met sociaal-cultureel antropoloog Jolanda Lindenberg (Leyden Academy), moleculair epidemioloog Eline Slagboom (Universiteit Leiden) en Det Rijven (Academie voor Theater en Dans) over de biologische en sociaal-maatschappelijke aspecten van ons verouderende lichaam.

Living Looonger

Dit kenniscafé sluit aan bij de tentoonstelling Living Looonger, die duikt in vragen over ouder worden, jong blijven, en sterfelijkheid. In Living Looonger kun je je biologische leeftijd onderzoeken, hands-on ervaren welke lichaamsdelen (op termijn) vervangen kunnen worden, je verdiepen in de gevolgen voor onze maatschappij en stilstaan bij onze sterfelijkheid.

Tickets & tijden

Donderdag 28 november
Inloop: 19.00 uur
Aanvang: 20.00 uur

Het kenniscafé start om 20.00 uur en duurt ongeveer 1,5 uur. Voorafgaand aan het kenniscafé kun je vanaf 19.00 uur de tentoonstelling Living Looonger bezoeken.

Een ticket voor deze activiteit is € 7,50 inclusief bezoek aan de tentoonstelling. Reserveer je tickets via de knop hieronder.

Locatie

Adres: Kattenburgerstraat 5, gebouw 027A in Amsterdam. Volg de bordjes vanaf de hoofdingang van het Marineterrein aan de Kattenburgerstraat.

De Studio van NEMO is een extra locatie van NEMO Science Museum op het Marineterrein in Amsterdam. De programmering is speciaal voor volwassenen.

De Studio van NEMO dichtbij - foto DigiDaan.jpg