NEMO
Nieuwe visuele stijl
Gelijktijdig met de opening van de buitententoonstelling Energetica op het dak van het museum presenteert NEMO zijn nieuwe visuele stijl. Deze nieuwe stijl sluit aan bij de koers van NEMO om via een breed scala aan programma’s en activiteiten het publiek in contact te brengen met wetenschap en technologie.
Naast het museum laat NEMO op school, op Schiphol, via lezingen en festivals en online zien hoe fascinerend, leuk en nuttig wetenschap en technologie zijn. De nieuwe visuele stijl bestaat uit één herkenbaar merk waarvan de activiteiten voor het publiek herkenbaar zijn als NEMO Science Museum en NEMO Kennislink. Studio Dumbar tekende voor het ontwerp van deze compleet nieuwe visuele identiteit.
NEMO Science Museum
Science Center NEMO heet vanaf 21 april NEMO Science Museum. Een herkenbare naam in binnen- en buitenland. En passend bij de vernieuwingen in het museum. Er komt meer afwisseling tussen laagdrempelige opstellingen voor iedereen en verdiepende informatie voor de volwassen bezoeker. Vanzelfsprekend blijft de actieve ervaring en interactiviteit van de opstellingen een belangrijke rol spelen.
NEMO Kennislink
Wetenschap geeft inzicht in wie we zijn, de wereld en zelfs het universum om ons heen. Waar bezoekers van het Science Museum worden uitgedaagd en zich verwonderen over alledaagse fenomenen van wetenschap en technologie gaat NEMO Kennislink verder. NEMO Kennislink is er voor degenen bij wie de wetenschappelijke interesse gewekt is en die precies willen weten hoe het zit.
Neem voor meer informatie of aanvragen van het logo contact op met de afdeling Marketing & Communicatie via marketing@e-nemo.nl